Nettverket har fire treff i året – for erfaringsdeling, inspirasjon og utvikling innen dramaundervisning.
Program nettverkstreff 18. september
Forumspill og rollespill – inkluderende klassemiljø
| Kl 14.00-14.10 | Velkommen og presentasjonsrunde |
| Kl 14.10-14.50 | Forumspill. Del I Tre av skolene i nettverket deler erfaringer med forumspill på mellomtrinnet:·
|
| Kl 14.50-15.10 | Pause med matservering |
| Kl 15.10-15.40 | Forumspill del II Faglig samtale: Hvordan få til at elevene opplever det relevant, ekte, at det angår dem og at løsningene ikke blir «magiske».Hva er utfordrende? Hvordan kan vi løse det?Faglig samtale i grupper og plenum med alle nettverksdeltakerne |
| Kl 15.40-15.50 | Pause |
| Kl 15.50-16.10 | Presentasjon av Det skjedde i friminuttet, en serie dramaforløp som tiltak mot mobbing i skolen Ved Kari Strand, daglig leder Drama- og teaterpedagogene |
| Kl 16.10-16.50 | Gjennomføring av rollespillet «Foreldremøtet» i del III av Det skjedde i friminuttet. Med rollekort.
Faglig samtale: Utfordringer som kan oppstå. Samtale om forslag til løsninger for lærer-i-rolle som leder foreldremøtet. Forberedelser i forkant av nettverkstreffet: Les steg-for-steg oppskrift del 1-3: https://dramaogteater.no/det-skjedde-i-friminuttet/ |
| Kl 16.55-17.00 | Avslutning |
Hvor: Svendstuen skole, Oslo. Oppmøte ved hovedinngangen
Når: Onsdag 18. september kl 14-17
Påmelding: Åpent for alle grunnskolelærere. Gratis! Påmelding innen 17.9 til [email protected]
Nettverket er startet på initiativ fra Osloskolene med dramafaget på timeplanen.
Åpent for alle lærere i grunnskolen, også skoler som ikke har drama på timeplanen.
Nettverket drives av Drama- og teaterpedagogene i samarbeid med Utdanningsetaten i Oslo